Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2007

Χοιρινό μπούτι "ζαμπόν"

Υλικά:
3 κιλά χοιρινό από μπουτάκι
σκόρδα κατά βούληση
αλάτι χοντρό και ψιλό
πιπέρι σε κόκκους και τριμμένο
2-3 δαφνόφυλλα

Εκτέλεση:
Πλένουμε το κρέας και με ένα μυτερό μαχαιράκι το τρυπάμε σε διάφορα σημεία. Σε ένα δοχείο έχουμε αναμείξει τις σκελίδες του σκόρδου ( ψιλές αλλιώς κομμένες στη μέση) με αλατοπίπερο. Σε κάθε τρυπούλα στο κρέας τοποθετούμε 1 σκελίδα σκόρδο και κόκκο πιπεριού. Δένουμε το κρέας με σπάγκο και το αλατίζουμε με χοντρό αλάτι. Το αφήνουμε για μια νύχτα στο ψυγείο. Την επόμενη το τοποθετούμε σε μεγάλη κατσαρόλα με πολύ νερό. Προσθέτουμε αλάτι και 2-3 δαφνόφυλλα. Ξαφρίζουμε και αφήνουμε να σιγοβράσει για 3-4 ώρες (ή 1 ώρα σε χύτρα ταχύτητας). Το βγάζουμε από την κατσαρόλα και αφήνουμε να κρυώσει τελείως. Αφαιρούμε τον σπάγκο και είτε το σερβίρουμε κομμένο σε λεπτές φέτες ή το διατηρούμε στο ψυγείο για να το χρησιμοποιήσουμε σε σάντουιτς, σε ομελέτες ή κομμένο σε κυβάκια σε πράσινη σαλάτα.

Το ζουμί που έβρασε δεν το πετάμε. Το χρησιμοποιούμε να φτάξουμε νοστιμότατες σούπες (π.χ. τραχανά) ή πιλαφάκι. Καλό είναι να το έχουμε αφήσει να κρυώσει καλά, για να μπορέσουμε να αφαιρέσουμε το λίπος που θα σταθεί στην επιφάνεια.

* Είναι μια καλή λύση για φιλική μάζωξη ή να υπάρχει κάτι έτοιμο στο ψυγείο για άμεση κατανάλωση.


update: η μυστική ιστορία της συνταγή εδώ


12 σχόλια:

Λία Π. είπε...

Δηλαδή μπαχαρικά και βράσιμο, τίποτε άλλο;

Λία Π. είπε...

Mε ενδιαφέρει πολύ αυτή η συνταγή, αλλά ξέχασα να ρωτήσω αν πρωτοβάζουμε το κρέας σε κρύο νερό πρώτον και δεύτερον αν το έχεις κάνει με άλλο είδους κρέας. Για πες.

ptwsh είπε...

Α ωραιότατο. Πολλαπλής χρήσης φαγητό θα έλεγα.

Αθήναιος είπε...

Αυτή η συνταγή είναι πολύ ωραία. Έτσι το φτιάχνω κι εγώ αλλά επειδή είμαι ένας υστερικός πιουρίστας δεν φυτεύω μέσα στο κρέας σκόρδο και πιπέρι, όμως τα δαφνόφυλλα τα βάζω στο νερό. Αυτή η συνταγή, με λιγότερο νερό, είναι ιδανική για όσους χρησιμοποιούν χύτρες ταχύτητας.

nosyparker είπε...

Μα νομίζω ότι όλη η νοστιμιά βρίσκεται στο "φυτεμένο" σκόρδο και πιπέρι. Δεν ξέρετε τι χάνετε! Το φτιάχνει η μαμά μου! :-)

Ανώνυμος είπε...

Μια ερώτηση και εγώ. Γιατί χρειάζεται το δέσιμο;
Και αν χρειάζεται να υποθέσω πως κάνω το κρέας ρολό;

ptwsh είπε...

Μη ξεχνάμε και τους λάτρεις του ωμού σκόρδου!

kyriayf είπε...

η μαμά μου το φτιάχνει χρόνια έτσι. Το δέσιμο είναι για να κρατήσει το σχήμα του το κρέας, να είναι σα ρολό. Τα σκόρδα που έχω βάλει μέσα είναι τα αγαπημένα μου- συνήθως τα κλέβω και από τα άλλα κομμάτια. Το νερό να είναι χλιαρό, αν θέλουμε να κρατήσουμε το ζουμί για σούπα, άλλως να βράζει για να κρατήσει το κρέας τη νοστιμιά του.... Δοκιμάστε σούπα τραχανά κόκκινο, δηλαδή ρίξτε ντοματοχυμό στο ζουμί και τραχανά παραδοσιακό... Τέλειο...
Με άλλο κρέας δεν το έχω δοκιμάσει..

brexians είπε...

αντι δθχτακι και δεσιμο ενα καινουργιο καλσον με 15 ντενιε ειναι οτι πρεπει.
καποιος γαλλος μου ειπαι να το τυλιγω σε καλσον με τα σε φορμα κεικ μακροστενη μετα ψυγειο και μετα στο φουρνο μπεν μαρι στους 160ο για 4 ωρες!!!

nosyparker είπε...

Δεν καίγεται το καλσόν στους 160; :-D

dimitris-r είπε...

Ωραία συνταγή.
Εγώ το έχω δοκιμάσει μόνο μαριναρισμένο για 24 ώρες και ύστερα δουλεμένο στο φούρνο.
Τέλειο κι ότι αλύτερο για τα σάντουϊτς των παιδιών!

Λία Π. είπε...

Όποτε μπορείς απάντησέ μου, kyriayf .